torsdag 29 januari 2009

Väl rutet, Eberhard!

Diskussionen om konstfackstudenten Anna Odell och hennes totalt värdelösa påfund att iscensätta ett självmordsförsök har gått få förbi. En snabbversion för er som inte har snappat upp just denna story:

Konstfackstudent. Låtsas vilja begå självmord i linje med ett konstprojekt. Blir intagen. Spottar på och skriker åt polis och akutpersonal. Blir nedsövd. Tär på samhällets resurser till ingen som helst nytta.

David Eberhard, chefen på S:t Görans psykakut, tycker precis som jag och sågar dessutom den ofärdiga "konstinstallationen" med följande ord:

"Det är ju bara patetiskt. Måla en tavla i stället. Men hon är välkommen hit så ska jag själv spruta henne med Haldol så får vi se hur roligt hon tycker det är. Det blir en fin installation, säger Eberhard till Dagens Medicin."

Jag vill gärna vara med och filma när han gör det. Sedan ska jag smälta ned filmen och injicera den i Konstfacks chef Olof Glemme, (som ett konstprojekt) så får vi se om han backar mig liksom han backar Anna Odell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar